lördag 14 april 2012

Lördagsutflykt

Dagens resa till Ge-Kås blev lite dyrare än jag tänkt mig men jag känner mig ändå nöjd med mina inköp för jag känner verkligen att jag har tänkt igenom allt och faktiskt tagit bort "onödiga" saker. Dottern fyller år på tisdag så hon fick lite födelsedagspresenter, jag köpte grejer inför vår resa i sommar och vi fick alla lite nya kläder. Väl där nere bestämde jag mig för att ta tag i min garderob så snart som möjligt. Jag måste rensa bort gamla kläder och bara spara sådant som jag använder. I dagsläget har jag så mycket kläder så att allt inte får plats i min garderob om allt är rent (vilket det ofta är nu för tiden med tanke på att vår städerska även tvättar och stryker). Det är bara att inse att jag inte kommer att kunna använda de kläder jag vill, av olika skäl.
Med på resan var tre väninnor och vi hade jättetrevligt! Det är vänner som jag har känt i knappt sex år och för varje år som går träffas vi mer och mer sällan. Jag tycker att det är tråkigt men erkänner att jag sällan gör något för att förändra det även om jag ofta tänker på det. En av tjejerna har jag dock tränat med på senaste tiden och det är trevligt. Vi bor bara fem minuter ifrån varandra men skulle lika gärna kunna bo på varsin sida av Atlanten. Vad är det som gör att det är så svårt att hålla kontakten med vissa människor? Är det för att jag tycker att det är roligare att träffa henne än vad hon tycker det är att träffa mig? Eller är det för att vissa människor redan har ett fullt fungerande umgänge medan vi känner att vi fortfarande bygger vårt?

Har du plats för fler människor i ditt umgänge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar