tisdag 24 april 2012

Kvällsfika

Har precis kommit hem från en kvällsfika med en god vän och tillika gammal kollega. Alltid lika trevligt att ses! Det är såna här tillfällen som ger energi, och som jag borde ägna mig mer åt. Och jag är på god väg då jag i år har tagit många tillfällen i akt att verkligen träffa vänner. Personliga möten kan aldrig mätas med en statusuppdatering eller ett sms så det är skönt att kunnat ta sig den tiden och träffas IRL. :-)

Min jobbsvacka fortsätter och det är otroligt påfrestande. Jag är trött på att göra vissa saker som jag anser är chefernas ansvar men som de aldrig hinner/vill/orkar göra. Varför är det ofta så på arbetsplatser? På det företag jag jobbar nu är det t ex inte alla som får en bärbar dator utan det är förunnat vissa roller och chefer. Det är något som alla chefer klagar på och tycker är dåligt men så är reglerna. Då har vår sektion gjort upp ett system där de människor som byter avdelning eller slutar helt enkelt lämnar in så bärbara dator till mig så att vi får en "extra" dator att fördela på vår avdelning och då är det chefernas ansvar, givetvis, att se till sin grupp och där utse en person som är i störst behov. Och på vårt sektionsmöte enas vi därför om vem som får aktuell dator för att alla ska få samma chans. I fredags mailade jag till cheferna att jag hade fått in en dator och att de, inför denna veckas sektionsmöte, skulle ha med sig ett namn. Av fyra chefer är det en som har gjort uppgiften. Och det var inte så att de beklagar att de ändå sett mitt mail men inte hunnit utan de låter helt oförstående till att en fördelning ska göras. Hur får man chefer att göra sitt jobb? Ja inte är det mitt jobb i alla fall. Nu måste jag återigen ta tag i min jobbroll och sortera bort det som jag inte ska göra, men som jag nu trots allt gör för att jag får frågan. Inte bra.

Hur gör cheferna på ditt jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar