torsdag 26 april 2012

Hemma

Jag hade gjort iordning mig, lämnat dottern på förskolan och körde mot jobbet när jag kände att det gjorde så ont i magen att jag fick vända. Jag har haft ont sen i tisdags förra veckan, ätit värktabletter när det har varit som värst och trots att jag tog en när jag vaknade så kände jag mig inte bättre. Åkte hem, ringde maken och berättade att jag blir hemma. Grät en skvätt för jag känner mig så trött, så ynklig och tycker så synd om mig själv. Jag är så trött på det här. Jag orkar snart inte mer. Hur länge ska jag behöva ha ont? Hur länge ska jag behöva ha det så här?

Att denna dag börjat på detta sätt känns ännu värre då gårdagskvällen blev så bra. Efter att vi ätit middag vek jag fyra maskiner tvätt och diskade. Vi hade inte datorn på på hela kvällen och det kändes jättebra. Jag kom i säng lite senare än jag hade tänkt mig men fick å andra sidan väldigt mycket gjort.

Nu sitter jag inlindad i en filt på soffan framför tv:n och väntar på att värken ska minska eller helt gå över. Har betalat räkningar och ska nu ge mig i kast med att skriva inköpslista och matsedel för nästa vecka.

Hur mår du idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar