torsdag 12 april 2012

Pust!

Har haft en väldigt aktiv dag idag och tagit över 13.000 steg! Redan när jag kom hem från jobbet hade jag 9.500 steg på räknaren, inte illa. Tog en Subway till lunch och åt lunchen vid 16-tiden så att jag hade mat i magen inför kvällens löprunda. Ja, ni läste rätt - löprunda! Hämtade upp en kompis (som jag sprungit med tidigare) och tog en kvällsrunda runt Härlanda Tjärn. 3 km på 20 min. I vanliga fall springer jag den sträckan på 22 minuter så tempoökningen gjorde att jag var ganska slut efter halva sträckan. Lät min löparkompis springa före då hon hade mer kraft kvar medan jag hämtade andan genom att först andas på tre steg och sedan på fyra. Vid sista kröken ökade jag farten och höll ett högre tempo sista biten. Jag var otroligt trött när jag kom hem och röd i ansiktet som aldrig förr. Nu har jag duschat och känner mig nöjd med att jag kom ut. Men det satt långt inne.

Har du tränat idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar