söndag 8 april 2012

Home sweet home

Har haft några sköna och avslappnande dagar i min hemstad hos mina föräldrar. Påsken kombinerades med 70-årsfirande. Fyra syskon av fem, sju syskonbarn av tolv och ett antal respektive. Vi får snart börja hyra Folkets Hus för att kunna ha släktkalas. :-) Innan hemfärd idag hann vi dessutom med ett kort besök på "Bengts Nöjesfält". En mycket lyckad helg med andra ord!

Större delen av bilresan hemåt spenderades på telefon med min första chef. Det var så roligt att prata med honom igen! Trots att många år passerar mellan gångerna är det otroligt lätt att börja där vi senast slutade. När vi uppdaterat oss om vardagen pratade vi om den utannonserade tjänsten som låter oerhört intressant och lockande. Ena smolken i bägaren är pendlingen som tar ca 1 timma och 30 minuter per väg. Det finns möjligheter att jobba hemifrån då och då men det är en heltidstjänst vilket innebär att jag måste lägga all tid på att komma in i jobbet nu i början. Maken och jag ska prata om det lite mer imorgon innan jag eventuellt skickar in en ansökan.

Jag är spänd av förväntan inför morgondagen då jag ska få träffa en kär gammal vän. Eller vän och vän förresten. Jag var au-pair i USA i början på 90-talet och tog de sista åren hand om en liten tjej som heter Alexandra, Ali kallad. Ali har med åren blivit en duktig fotbollsspelare och spelar numera både på elit- och landslagsnivå. Av någon anledning lades amerikanska damligan ner tidigare i år och Ali hamnade i Tyskland. Det kändes otroligt roligt att ha henne så nära - tills vi fick veta att hon sen två veckor tillbaka finns ännu närmare: i Malmö! Imorgon är det allsvensk premiär och LdB FC Malmö möter Jitex på Valhalla i Göteborg. Jag längtar!!

Vad längtar du efter just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar