måndag 16 april 2012

Inlägg nr 100!!

Grattis till mig för att jag har skrivit hundra inlägg! Jag är stolt över mig själv även om jag inser att de stora förändringarna - än så länge i alla fall - har uteblivit. Och det är bara jag som kan ändra det. Jag och ingen annan. För återstoden av april ska jag ta tag i saker här hemma. Det ligger fortfarande en röd julduk på matsalsbordet. Jag kan inte byta duken för ovanpå den ligger högvis med papper, tidningar, räkningar och annat bråte. Men innan april ska allt väck!

För nästan exakt fem år sedan åkte jag in till förlossningen. Hade haft värkar sen ca klockan 13 och kunde inte längre lindra smärtan hemma. Väl inne visade det sig att jag bara var öppen 1 cm!!! En ynka centimeter. Jag hade då kämpat i över 8 timmar så vi insåg ganska snart att det skulle bli en låååång natt. Och det blev det. Så lång att det tog ytterligare 24 timmar innan det blev akutsnitt för att få ut henne. Jag var fullt öppen och hade krystvärkar men hon kom aldrig ut. Både jag och maken var helt utmattade men ljudet av barnskrik har aldrig varit ljuvare eller mer välkommet än då!

Imorgon fyller världen bästa dotter fem år! Det är ofattbart att hon redan funnits och varit med oss i fem år. Det känns som om hon alltid har bott med oss. Just nu är hon på ett underbart humör så vi mår väldigt bra allihop! Hon överröser oss med kärlek, kramar och pussar. Det känns underbart! Hon önskar sig korv med bröd till middag och sen blir det ett besök på Triumfglass Café. Tror vi längtar lika mycket båda två!!

Vad längtar du efter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar