fredag 13 april 2012

Fredag den 13

Denna dag har verkligen gjort skäl för namnet. Det började redan i morse när jag hade lämnat dottern på förskolan. Vi hade en effektiv morgon och jag kände att jag skulle vara på jobbet tidigare än jag brukar. När jag svängt av mot centrum fick jag precis höra på trafiknyheterna att en bilolycka ägt rum en bit framför mig och att ingen trafik kom förbi. Jag svängde då av och tog en annan väg men det var fler än jag som hade tänkt den tanken vilket innebar långa köer trots allt. Det tog mig en timma till jobbet så jag var där samma tid som jag brukar. :-(

På ett möte på jobbet hade vi precis lyckats enas om en fråga som vi hållt på och traggla med sen januari. När vi är klara och lämnat rummet mötte vi en av sektionscheferna som frågade hur det gått. Vi var lite stolta som berättade att vi äntligen kommit överens. Efter en stunds samtal säger han en sak som vi inte hade tagit med i beräkningen varpå hela vår överenskommelse från mötet går i stöpet. Så nu får vi börja om från början.

Jag fick en fråga på mailen om var en resebeställningen tagit vägen (chefen godkände den igår). När jag gick in för att undersöka saken ser jag att jag har glömt att trycka igenom den. Killen var inte på kontoret idag och ska resa ut på måndag kväll. Företagets resebyrå brukar behöva några dagar på sig så frågan är hur det går med denna. Jag var helt bedrövad när jag körde därifrån idag.

Och som om inte det vore nog så skulle jag tanka bilen för att den ska vara fulltankad inför min resa till Ullared och Ge-Kås imorgon. Det stod flera bilar på macken så jag valde en pump jag aldrig tankat från förut. Knappar in all information och ska tanka när jag inser att jag valt fel pump. Ringde snabbt hem till maken för att fråga hur jag ska göra. Han sa att jag skulle lyfta ut pumpen och sätta dit den igen. Jag gjorde som han sa och satte i mitt kort på nytt. Automaten förklarar då att kvitto inte kan ges och avbryter. Då tänker jag "va' bra, då är allt nollställt så jag kan sätta in kortet igen och göra om allt". Men automaten ville annorlunda och fortsatte att berätta för mig att kvitto inte går att skriva ut. Flera gånger. Så jag fick inte tankat.

Hade jag fått göra om min dag hade jag nog aldrig gått ur sängen.

Har du haft otur idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar