torsdag 6 december 2012

Underbar dag!

Såna här perfekta vinterdagar får det gärna vara resten av året! Minus tio grader, helt vindstilla och strålande sol! Jag och dottern har vågat oss ut en stund. Hon ville premiäråka nya pulkan så vi tog oss till en liten backe inte långt härifrån. När vi åkt oss hungriga gick vi till pizzerian och delade på en kycklingtallrik. Dock hade de ingen växel på min femhundralapp så det blev till att gå hem och hämta kortet.

Väl hemma så ville inte dottern gå med tillbaka till pizzerian. Jag lät henne stanna kvar medan jag gick. Det är inte första gången hon är själv hemma och även om jag är lite orolig så är jag samtidigt stolt över henne. Jag minns inte när jag först var själv hemma, har ju en äldre syster som jag misstänker tog hand om mig. Saker kan hända i hemmet men jag tycker hon är otroligt duktig som inte är rädd för att vara själv några minuter. Hon är ändå bara fem och ett halvt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar