onsdag 12 december 2012

Egentid

Maken är och tar en öl, dottern sover och jag surfar framför "Berg flyttar in". Ingen speciell "gäst" idag men det finns inget annat att titta på när man bara har SVT1, SVT2, TV4 och TV6. Sen vi flyttade till huset har vi inte brytt oss om kabeltv och det är ganska skönt för vi lyckades ändå fastna framför de få kanaler vi har.

Idag har jag känt mig som vanligt igen. Det var bra att hitta energitjuven och att kunna gå vidare från det. Jag har fått mycket bra gjort på jobbet och är nere i under 40 mail i inboxen. Dock har jag över 30 på flagg så det blir till att rensa, rensa, rensa framöver. Jag kommer inte att jobba mellan jul och trettonhelgen så det gäller att det är tomt när jag går därifrån nästa fredag.

Fick en glad nyhet av min konsultchef idag och det är att de betalar halva det julbord jag är bjuden på på fredag! Jag var lite tveksam till att betala 450 kr för en lunch, visserligen julbord, men ändå. Maken tyckte att jag skulle gå och sa att han fixar det. Men jag frågade min chef för ett tag sedan och först idag ringde hen med svaret. Och ett positivt sådant!

Något mindre positivt är de julkorgar med godis som börjar fylla kontoret nu. Jag försöker att hålla sötsakerna till helgen och det gick bra tills strax efter lunch. Kunde inte hålla mig utan tog 8 bitar. Men sen var det bra, sen var jag nöjd. Tänk om det alltid kunde gå så lätt! :-)

Läste på FB att en gammal bekant ska fira 75-årsjubileum med sitt jobb ikväll. Jag har också jobbat på det företaget, och jag minns när jag var med och firade deras 50-årsjubileum. Jag sms:ade min bästa vän (som också jobbade där då) och berättade om "nyheten". Usch, jag känner mig otroligt gammal som kan säga att det och det gjorde jag för 25 år sedan - och minnas dem!

Sist men inte minst har jag äntligen lyckats ladda upp bilden på den Lego Segway jag byggde när dottern var sjuk förra veckan. Är sjukt stolt över den! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar