torsdag 20 december 2012

Julkänsla sökes

Trots alla förberedelser och julklappsinköp så infinner sig ingen julkänsla. Vet inte om det beror på den gröna marken eller att jag fortfarande jobbar. Kroppen är på något sätt inställd på krig och det är ju inte riktigt meningen.

Imorgon kväll blir det julmiddag hos svärmor och jag hoppas det finns något där för mig att äta. Jag är tyvärr väldigt kräsen och smal i min smak. Förra påsken blev vi bjudna på middag hos svärmor och då skulle hon servera Janssons Frestelse. Maken påpekade dock att varken jag eller dottern äter Janssons så vi hoppades på något litet annat. Men icke! Utöver Janssons bjöd hon på äggsallad bestående av ägghalvor, tomater och sallad. Vi kunde förstås inte stanna så länge utan fick slänga oss iväg för att köpa något till dottern. Så imorgon funderar jag på om vi ska grunda med något innan vi åker...

Utöver det ska det slås in julklappar, bakas julgodis och västerbottenpaj samt packas inför avfärd på söndag. Som sagt, var tog tiden vägen?

Efter jobbet idag åkte jag till Frölunda Torg för julklappsinköp och jakt på julaftonskläder. Hittade inget fint rött eller glittrande svart men väl ett fint armband till mig själv. Vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar