torsdag 27 december 2012

Tvära kast

Det blir inte alltid som man tänkt eller planerat och idag var en sån dag. Dottern ville leka med en kompis och det föll sig så bra att de båda ville leka hemma hos kompisen så maken och jag fick lite tid för oss själva. Vi bestämde oss för att åka till MediaMarkt och titta lite på mellandagsrean. Medan maken skjutsade iväg dottern ringde svärmor på min mobil (vilket är mycket ovanligt). Det går knappt att höra vad hon säger men hon lyckas få fram att hon har ramlat i stentrappan utanför hennes lägenhet och slagit i axeln. Hon svimmade inte men blev yr av fallet och smärtan. Jag sa till henne att vi kommer med en gång och ringde genast hem maken. Maken ringde 1177 medan jag gav henne lite smärtstillande tabletter för att kolla vart vi skulle ta henne. De rekommenderade akuten på Östra Sjukhuset så vi åkte dit.

Som tur var kom hon in direkt men det visade sig att Östra inte har resurser att ta hand om eventuella benbrott utan skrev ut henne för vidare transport till Mölndal. Då vi var där slapp hon sjuktransport utan maken körde henne dit. Väl där släppte jag av dem båda och åkte inom ICA Maxi på vägen hem. Där var det rea och jag passade på att köpa tallrikar, assietter och små skålar av deras servis Bead som jag länge sneglat på.
Vår vardagsservis är vit så det kommer att bli jättesnyggt att varva det lila med det vita vid middagsbjudningar!

Väl hemma var dottern inte klar med sitt lekande så jag började med middagen och gjorde en svensk variant av moussaka enligt recept av min styvmor. Det är så gott och med en stor form blir det massor av matlådor!

Jag hämtade dottern och vi åt middag tillsammans bara vi två. Vi insåg att vi återigen ligger lite efter och att julafton är om fem dagar!! Skynda, skynda!

Update: maken ringde precis från akuten på Mölndal. De väntar fortfarande på att få träffa en läkare. Hon har röntgats men väntar på ett läkarutlåtande. Och de har varit där sen klockan 14 idag. Jag har väldigt svårt att förstå systemet på akuten... Hur kan det ta över åtta timmar att få träffa en läkare? Vad gör alla dessa människor på akuten? Jag förstår verkligen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar