lördag 29 december 2012

Near the end

Två dagar kvar av mitt årsprojekt med denna blogg. Som jag redan tidigare konstaterat så har jag misslyckats totalt med det jag ville åstadkomma, men mer om det senare.

Jag går fortfarande omkring i myskläder och har inte varit utomhus på hela dagen. Dottern och jag började med att rensa på hennes rum när vi vaknat. Hon vill städa undan sina bebisleksaker och det har vi gjort. Vi kommer att fortsätta imorgon och göra färdigt det sista men det känns skönt att få ha gjort hela hennes lilla bokhylla och dockhus.

Rensningen fortsatte sedan i köksskåpem där jag gjorde plats för de nya tallrikarna, assietterna och skålarna jag köpte härom dagen. Passade även på att ställa undan dotterns barntallrikar då hon numera äter på samma som oss. När jag gick ner med dessa saker för att ställa dem i våra förvaringsskåp i källaren hittade jag en massa roliga saker där nere! Liksom med mina garderober så går det inte att ha saker på två olika ställen för jag glömmer av vad jag har. Bland annat hittade jag min servettsamling:
Där fanns inte mindre än 26 oöppnade paket och 2 öppnade. Varför har jag så många servetter? När har jag tänkt att använda dem? Jag såg också att jag inte behöver köpa sånt här på ett tag:
Jag brukar köpa på mig när jag åker till Ge-Kås men tänker att det nog räcker till nästa gång! :-)

Sist men inte minst såg jag att jag hade jättefina stora vita tallrikar. Dessa får inte plats i våra köksskåp så därför har de hamnat i källaren. Dock inte bra då jag inte har använt dem sen vi flyttade hit - för att jag helt enkelt inte kommer ihåg att jag har dem.
Så nu har jag varit på mannen om att vi måste ta tag i utbyggnaden av vårt hus så att jag får allting på ett och samma ställe.

Jag lade även undan alla mina träningskläder (eftersom jag inte använder dem just nu) och har börjat rensa bland mina kläder. Där finns så mycket som jag inte använder men tänker att jag ska någon dag men nu får det vara bra. Dels har jag inte plats, och dels så passar inte hälften längre. Nu måste det bli ändring på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar