lördag 15 december 2012

Bottenlös

Jag tror att jag håller på att äta ihjäl mig. Jag var så mätt igår när vi åkte iväg på Stjärnklart att jag inte kunde tänka på mat utan att må illa. Först i pausen vid 21-tiden fick vi en liten mingeltallrik med småplock men jag åt bara lite innan jag fick ställa den ifrån mig.

Imorse åt jag en knäckebrödmacka. That's it. Jag kan inte minnas när jag var så här mätt senast. Och att det har suttit i så länge. Till lunch åt vi varsin sallad och när jag var iväg för att handla lite middagsmat hade dottern plockat fram Noblesse. Utan att tänka mig för åt jag säkert ett 15-tal sådana. När det var dags för middag var ingen av oss hungrig så vi gjorde i ordning vår julskinka och åt mackor istället. Det finns ju inget godare än en skiva Skogaholmslimpa med julskinka på!

Nu på kvällen har vi tittat på filmen "Love Actually" för att få lite mer julkänsla. Jag har då ätit ostbågar, ytterligare några bitar choklad och druckit julmust. Jag kan inte sluta... Jag mår illa och ser ut att vara i 9:e månaden men jag kan ändå inte sluta. Känner mig som en alkoholist som vill sluta men som inte kan. Finns det en hjälplinje tro?

Jag har i alla fall varit hyfsat produktiv idag. Tvättat, vikt tvätt, handlat, fixat julskinkan och köpt julgran. Det finns fortfarande saker att ta tag i och imorgon är en ny dag. Maken ska på ett möte vid lunchtid så dottern och jag får hitta på något själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar