måndag 31 december 2012

Nattliga besök

Precis när jag hade gått och lagt mig och skulle skriva mitt näst sista blogginlägg kommer en liten fem och ett halvt-åring insmygandes i vårt sovrum. Hon såg så vaken ut att jag trodde hon var sjuk men hon behöver nog bara lite närhet. Trots att hon är min och att hon har funnits i mitt liv i snart sex år förvånas jag varje dag över hennes klokhet, kärlek och omtanke för sin omgivning. Hon har en förmåga att sätta ord på saker som jag inte ens trodde hon var medveten om. Jag skulle kunna skriva en bok om henne och det skulle ändå inte vara nog. Kanske känner alla föräldrar så för sina barn, jag skulle tro det. 2012 var det år jag skulle bli hennes bästa mamma men den medaljen är jag långt ifrån att förtjäna.

Det har dock varit en bra dag idag. En bra näst sista dag på detta år. Förutom egentid med maken på IKEA har hela familjen tillbringat tid i den lokala ishallen där vi tittat på slutmatcherna i Nyårscupen. En vän tränar sin sons lag och när vi fick reda på att de nått till semifinal ville vi stötta dem lite. Två timmar senare stod de som vinnare och vi gick glada hemåt! Som avslutning på dagen har maken och jag tittat på några avsnitt av vår favoritserie Suits.

Nu laddar vi för årets sista dag och jag för årets sista inlägg. Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar