lördag 9 juni 2012

Energi

Har varit på Liseberg, igen :-), med lilla familjen för ett kärt återseende. Varje år kommer vänner till oss från Skåne upp för att gå på Liseberg och vi har i alla år åkt dit för att träffa dem. Vi träffades ju för inte så länge sedan, när vi var i Malmö närmare bestämt, men det är alltid lika roligt att ses! Tjejen och jag lärde känna varandra för 21 år sedan när vi var au-pairer i USA samtidigt, och vi har hållt kontakten sen dess. Imorgon åker vi till deras hotell för att äta frukost med dem, jag längtar redan.

Denna vän är ett typexempel på en person som ger mig energi. Vi har regelbunden kontakt även om det ibland kan gå långt mellan gångerna men vi har bestämt oss för att inte låta det ligga i vägen för vår vänskap. Ibland åker vi ner till dem och stannar över, och ibland kommer de hit. Jag hade ibland önskat att vi bodde närmare varandra, just för att jag skulle vilja träffa henne oftare, men får helt enkelt se till att detta år blir det år då vi ses lite mer!

Omger du dig med människor som ger dig energi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar