lördag 16 juni 2012

Mönster?

Dottern har nu, för fjärde kvällen i rad, vaknat och varit ledsen. Hon har svårt för att säga om hon har ont eller varför hon är ledsen. Det är oerhört frustrerande och jag står handfallen inför uppgiften att försöka hjälpa henne. Hon blir arg när vi frågar om hon har ont och skäller på oss med ord som vi inte uppfattar. Jag tycker det är läskigt att hon vaknar ungefär samma tid varje kväll. Hon kommer då ner och går på toa - något som hon aldrig gör annars. Hon har världens blåsa och har sovit varje natt utan att toabesök sen hon blev blöjfri. Jag förstår inte vad som händer och överväger att ringa 1177 imorgon.

Idag har vi haft en tjejdag tillsammans och hon har varit underbar att vara med! Hon har sina stunder när hon blir sur och grinig vilket är oerhört irriterande men jag känner mig starkare nu än för några dagar sedan. Känner mig lite gladare och lättare. Som jag har skrivit tidigare så tycker jag att det är oerhört jobbigt när humöret skiftar så. Jag hade önskat att jag var mer jämn än att ha dessa toppar och dalar. Kanske går det att träna på det där?

Hur är ditt humör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar