fredag 15 juni 2012

Bryskt uppvaknande

Fick mig en rejäl tankeställare igår kväll, något som idag har upptagit mina tankar i stort sett hela dagen. Dottern vaknade framåt 22-tiden igår och hade ont. Hon kom ner och grät. Jag frågade var hon hade ont och när hon inte kunde säga något tappade jag tålamodet. Maken föste undan mig och sen kände jag mig som världens värsta mamma. Vad hände? Hur kunde jag?

Idag inser jag att dottern inte ska behöva lida för att jag mår dåligt. Och därför får jag inte må dåligt längre. Jag måste rycka upp mig och släppa alla betungande tankar. Mitt barn är den sista person som ska veta att jag inte mår bra, och hon ska framför allt inte behöva lida för det.

Med det sagt är det nya tag som gäller! Imorgon jobbar maken så då ska vi ha mysdag. Vi ska även hinna med att åka till passcentralen då vi upptäckt att henns pass blir ogiltigt nu i sommar, och vi vill inte riskera vår resa till Mallorca i juli. Efter det blir det glass till dottern och lekplatshäng med pick-nick.

Vad ska du göra imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar