tisdag 19 juni 2012

Personligt rekord

Ja, tydligen! Tog mig ut och sprang förut, den vanliga rundan runt Härlanda Tjärn. Jag noterade att jag de senaste gångerna fått samma tempo och distans vid första 5-minutaren. Det är lite knäckande för tempot är inte alls bra. Jag tyckte sen att jag höll ett bra tempo ett tag men tacklade av lite mot slutet. När jag kom fram stoppade jag och sparade min träningsrunda i appen RunKeeper, och precis när jag gjort detta fick jag ett nytt meddelande. Jag läste det och blev jätteglad! Det var från RunKeeper, och gratulerade mig till personligt rekord. Så länge som jag kört med RunKeeper så var idag den gång då jag sprang fortare per kilometer än jag någonsin gjort. Det var verkligen en egoboost om något! Nu sitter jag här i soffan, nyduschade och väldigt nöjd, och väntar på att få gå och lägga mig. Det var ett tag sedan jag kände så!

Nu känns dagens dåliga besked helt plötsligt väldigt långt borta. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar