onsdag 20 juni 2012

Lugn kväll

Jag är så trött av att bli väckt på natten att det känns som om jag går i dvala. Kroppen sa ifrån idag då jag fick magknip. Tillbringade närmare en halvtimma på toa, på jobbet, för att jag hade så ont. Pinsamt men det fick bli så. På nätet hittade jag en sida där det står lite om det jag tror att jag har drabbats av, nämligen somatoform autonom dysfunktion. Det är när psykiska störningar yttrar sig i fysiska problem, så som svaghetskänslor, yrsel och diarré. När man under längre tid har en inre stress så leder det till ett påslag av det autonoma nervsystemet, d v s det psykiska blir fysiskt. I alla fall, jag sitter i soffan och orkar inte röra mig. Kommer att slockna så fort jag lägger ner huvudet på kudden och hoppas att dottern sover igenom natten utan gråt.

Efter nästan sex månader så har jag uppnått få av de mål jag satte upp i början på året vilket känns mer eller mindre som ett misslyckande. Efter semestern måste jag ta tag i de viktiga målen och göra allt för att uppnå dem. Jag ska inför detta sätta mig ner och skriva ner mål och delmål i detalj - allt för att underlätta mitt eget arbete.

Har du något årsmål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar